Ga naar de inhoud

Verandering teweegbrengen

Aanpak

De wereld verandert, de economie verandert, markten veranderen en natuurlijk veranderen mensen ook. Het wekt dan ook geen verbazing dat wat ik door de jaren heen deed veranderde. Gek genoeg hielp me dat om de kern van mijn werk helder te zien. En dat is om verandering teweeg te brengen. Verandering die van merken vrienden maakt en relaties opbouwt met klanten en prospects. Verandering die bedrijven en organisaties in staat stelt om hun belangrijkste uitdagingen tegemoet te treden en hun organisatie en infrastructuur een flinke stap vooruit brengt.

Een paar jaar geleden ontwikkelde ik mijn eigen raamwerk voor het teweegbrengen van verandering. Het is toepasbaar op alles wat ik deed, doe en – waarschijnlijk – zal doen. Het raamwerk begeleidt me in mijn werk en professionele discussies. Centraal staat een helder omschreven uitdaging of probleem. Als ik geluk heb, heeft de opdrachtgever een helder beeld van deze uitdaging. Soms moeten we dieper graven en het samen formuleren. Vervolgens gaan we op zoek naar inzichten die van belang zijn voor de uitdaging. We zoeken die op het individuele, organisatie of marktniveau. We moeten ook de randvoorwaarden binnen de sector of de organisatie beschrijven. Beschouwen we ze als belemmeringen of dagen we ze uit? Op basis van de aard van de uitdaging stellen we de beste aanpak voor om de verandering teweeg te brengen. Hoe agile kunnen of moeten we zijn? In parallel richten we in hoe we feedback over de kwaliteit van het resultaat gaan organiseren. Deze bouwstenen creëren een solide fundament om die tactieken te plannen en uit te voeren die het meest effectief zijn om de verandering in de gewenste richting teweeg te brengen.

Richting geven of realiseren maar altijd leveren

Op deze manier help ik bedrijven en organisaties om stappen te maken. Grote of kleine stappen. Dat hangt van hun behoeftes en ambities af. Ik heb bedrijven geholpen door richting te geven met strategieën en plannen. En door de realisatie van platforms en de uitvoering van programma’s. In alle gevallen zorg ik voor relevante toegevoegde waarde en concrete resultaten.

Dit is samengevat in mijn motto ’to lead create and deliver’. Toen ik startte verwerkte ik dat in de naam van mijn bedrijfje, 2LCD Projects. Het gaf mee een natuurlijk moment om mijn rollen uit te leggen aan mijn klanten. Maar de naam had geen sterke link met mij.

Daarom ben ik DoubleUK als naam gaan gebruiken, met een natuurlijke link met mij, WK. De rest is niet veranderd. 🙂

Mobiele versie afsluiten